Wijn en E-commerce: hoe gaat dat? 

Wijn is een bijzonder product. Niet omdat het elitair of onbekend is maar vooral omdat mensen het liefst eerst proeven en omdat veel overheden de verkoop van alcoholhoudende producten willen controleren.

De vraag of Amazon de wijnhandel gaat overnemen is zeer relevant. Een mastodont van dit formaat kan alles verkopen. Maar of je liever bij Amazon koopt of op een andere site is maar de vraag.

Hoe maak je het verschil?

De beleving is uitermate belangrijk. Naast een correcte, informatieve website, annex webshop, zijn proefevents een absolute must. Contact met het product, met mensen die het domein kennen of met de wijnmaker of -maakster zelf zijn een boost voor het vertrouwen in het product.

En daar draait het bij e-commerce heel vaak om. Vertrouwen in het product, de service en de financiële afwikkeling.

 

Lees hieronder het artikel in Meininger’s Wine Business International.

Bron: Will Amazon kill wine retail? The great debate. | meininger.de

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reacties Beschermd door WP-SpamShield voor WordPress